Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Drentse heksen

  • Dagmar

    Hallo,

    Zijn er ook heksen in Drenthe? Vast wel, hoorde via heksencafé Groningen dat de drentse heksen vaak naar het westen gaan voor de heksencafés. Zijn er hier heksen die wat contact met een mede heks in Drenthe willen?

    Gr. en BB.

    Dagmar

  • Donker Teddybeertje

    Heey..

    Ik doe aan wicca… en woon in Drenthe ^-^

    BB..

  • Dagmar

    Hai,

    Bedankt voor je berichtje. Kun je me kort vertellen wat in jouw mening wicca is? Ik ben eclectisch, sjamanisme, keltische natuurreligie en boedhisme. Jij?

    BB, Dagmar

  • bertus

    domme vraag misschien..is een heks alleen vrouwlijk?

  • Monique

    ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk…

  • marietka

    Ben ook een Drentse heks, ik ken helemaal niemand die bij me in de buurt woont die ook heks is!

    groetjes

  • Newilé

    Hoi hoi mensen..

    Ik ben heks en kom ook uit drenthe.

    En ik ken dr nog wel een paar die uit drenthe komen….grappig eigenlijk dat ik dit zo lees.

    Heks is zowel mannelijk als vrouwelijk bertus…

  • jessica

    Hoi,

    Ik woon ook in drenthe en ben nog niet zo lang bekend met hekserij. Begrijp ik nu uit voorgaande berichten dat er in drenthe geen heksencafes zijn? Zijn er andere ontmoetingsgroepen of punten in drenthe waar heksen bij elkaar komen?

    Gr. J

  • Midwinterheksenfeest in Utrech

    Op zaterdag 16 December a.s.

    vieren wij heksen van de Cirkel van de Godin

    het feest van Midwinter

    Al duizenden jaren wordt de winterwende in vele culturen op het noordelijk halfrond als feest gevierd, omdat dit solstitium het moment bepaalt, waarop het licht na een periode van duisternis en verwijdering, als het ware rechtsomkeert maakt en de dagen weer gaandeweg beginnen te lengen.

    Midwinter is bekend onder vele anderen namen, zoals Winterwende, Joel, Yule tide, en Saturnalia. Tussen 20 & 22 december bereikt de zon op het noordelijk haldrond zijn laagste punt. In deze nacht schenkt de Godin leven aan het licht en de Zon keert weer.

    Met Yule is het gebruikelijk om grote vuren aan te steken om de terugkeer van het licht te vieren, maar het vuur heeft ook een transformerende werking. Het vuur heeft de goddelijke vonk in zich die elk jaar Moeder Aarde zal bevruchten. Daarom werd vroeger met Yule een groot eikenhouten blok verbrand. (Dit noemt men het Yuleblok.) De as van het Yuleblok werd dan met Imbolc over de akkes uitgestrooid. Het vuur heeft de vruchtbaarheid van de eik getransformeerd.

    Vier samen met ons de terugkeer van het licht

    Optreden van Iers-traditionele muziekgroep Binneas

    En de bekende Gothic dj's B2B & XLII

    Andere activiteiten die er te doen zijn

    Heksen shops, Aura fotografie, Tarot readers, Paragnosten,astrologie, handlezen etc

    Toegang 12,= euro Zaal open vanaf 19.30 aanvang 20.00

    Zalencentrum “Utrecht Zuid” Amaliadwarsstraat 2d 3522 AR Utrecht

    Kijk even op www.cirkelvandegodin.nl

  • Dagmar

    Wie o wie gaan er naar Utrecht voor het Yule feest?

    Ik zou zelf graag heen willen, maar zie er wat tegen op om alleen te gaan.

    Zijn er meer Drenthse heksen die heen willen gaan? Zijn er ook mensen hier die behoefte hebben om wat kennis te delen en eventueel viering gezamelijk te doen?

    Ik zou zelf wel wat meer heksen willen ontmoeten om eens te babbelen.

    BB, Dagmar