Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Drentse heksen

  • Newilé

    Hoi Joost en Chantal

    Ik ben helemaal voor reclame maken…ben welliswaar nieuw hier, maar dit prikbord is te leuk om er geen aandacht aan te besteden. vandaar mijn vraag ook…of het goed was of ik ging linken. Maar denk dat ik het antw. inmiddels heb :-)

    Zal ook in mn mailgroep melden dat we van plan zijn een meeting te houden en uiteraard ook persoonlijk mensen op de hoogte brengen. Ook anderen die een log hebben en hier in de buurt wonen zal ik vragen er melding van te maken.

    Ben het met je eens Joost wat variatie in leeftijd aangaat..Het is indd zo dat je veel van elkaar leert zo en juist dat maakt het ontmoeten zo leuk. Je komt verder in je persoonlijke ontwikkeling en dat is een pluspunt.

    Welterusten iedereen en een helegezellige dinsdag gewenst.

    Liefs,

    Newilé

  • Joost

    Hallo Newilé en Chantal,

    Chantal had het erover dat het goed is dat we elkaar wat beter leren kennen, dus misschien is het leuk dat ik nog eventjes iets over mezelf vertel. Zoals ik al ergens anders op dit prikbord heb verteld ben ik een hageheks , dit is hetzelfde als een eclectische heks. Ik volg geen bepaalde stroming , maar pak uit elke stroming dat wat mij aanspreekt. Ik heb eigenlijk al jarenlang het gevoel gehad dat ik ïets heb met hekserij heb, maar in de heksenboeken waar ik inkeek vond ik alles veel te ingewikkeld lijken. Vooral bij de boeken die over wicca gingen had ik het gevoel dat heel veel dingen al vast waren gelegd en dat je het maar moest geloven hoe het in het boek stond. Toen ik begin juni 2005 met mijn vriendin in een esoterisch winkeltje was liet ze mij een boek zien van Rae Beth ( wijsheid van een heks). In dit boek werd beschreven wat hageheks zijn inhoudt en op wat voor manier je hier invulling aan kunt geven. Het boek geeft enorm veel ruimte om zelf te experimenteren en je eigen gevoel hierin te volgen. op 1 of andere manier was dat precies het boek wat mij over de streep haalde en 3 weken later op midzomer heb ik in het bos aan de Godin en de God verklaard dat ik het komende jaar de weg van het woud (hekserij) wou bewandelen , zodat ik kon kijken hoe dit voor mij was en ik op basis van die ervaring een definitieve keus zou kunnen maken. Toen het jaarwiel 1 keer rond was geweest en ik een jaar lang had mogen ervaren hoe het is om heks te zijn, heb ik tijdens de midzomer van 2006 de Godin en de God verteld dat ik niet anders kon en niet anders wilde dan definitief te kiezen voor een leven als heks. Ik heb dit met hart en ziel gedaan en ook gevraagd of ik zij mij wilden inwijden en leiden op deze levenslange weg. Ik heb geen dag spijt gehad van deze keuze en weet dat dit de weg is die ik mijn hele leven gezocht heb. Aan de ene kant heb ik het gevoel dat ik aan iets nieuws ben begonnen , maar ook zeer regelmatig voelt het voor mij alsof ik de draad weer aan het opppaken ben van iets waar ik al lang mee bekent ben. In dat opzicht voelt het meer alsof ik de dingen aan het herontdekken ben.

    Ik merk dat ik sinds ik met de hekserij ben begonnen, mij nog intenser verbonden voel met de natuur en de jaargetijden. ik haal erg veel voldoening uit het vieren van de jaarfeesten en ontdek elke keer wel weer iets nieuws.ik vind het mooie dat je elk jaarfeest op zoveel manieren kan vieren. Je kan een ritueel houden, een taart bakken, een groot vuur stoken, je altaar versieren, iets in elkaar knutselen wat bij dat jaarfeest past ( brigit kruis, pentakel van gras, een korenpop, enz), een verhaal vertellen of in het bos ergens een offer brengen bij een gote eik , enz. Het is zo veelzijdig en de mogelijkheden zijn zo oneidig. Echt geweldig !!! Het mooiste ervan vind ik nog dat je niet zomaar iets maakt of doet, maar dat het ook ergens over gaat. Het heeft allemaal een diepe betekenis , waar je weer een les kan leren, en ook al is het dezelfde les, dan is hetgeen wat ik eruit haal elke keer weer

    anders.

    Verder doe ik zo nu en dan ook wel bepaalde rituelen, wanneer ik ergens bijv wel wat hulp bij kan gebruiken of ik weet dat iemand anders dat nodig is. Ik heb de vorm voor deze rituelen echter nog niet helemaal vast staan en sleutel hier zo nu en dan nog wat aan, totdat ik het gevoel zal hebben dat het echt helemaal mijn manier is.

    In ons huis heb ik een klein altaar gezet dat ik gewijd heb aan de Godin en de God.

    Ik ga hier meestal aan het begin en aan het einde van de dag even zitten. Het geeft mij en goed gevoel om hier even tijd voor vrij te maken, ook wanneer ik het druk heb.

    Verder lees ik natuurlijk ook heel wat andere boeken over hekserij en vind dit ook erg inspirerend.

    Nu ik kort wat heb verteld over hoe ik aan de hekserij ben begonnen, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar hoe het voor jullie is begonnen en hoe jullie het heks zijn ervaren. Ik zou het leuk vinden als jullie hier iets over zouden willen vertellen.

    Nou, ik hou het hier geloof ik maar even bij

    Groetjes Joost.

  • CovenGezocht

    Hier zijn nog 2 jonge heksen geinteresseerd :)

    Wij zijn 14 en 16 jaar oud en we zijn al een tijdje geinteresseerd in wicca en willen heel graag meer leren.

    Blessings,

  • Sanne en Stèfanie

    Hallo!

    Wij zijn Sanne Bonthuis en Stèfanie Feijen. We hebben lang gezocht naar een goed onderwerp voor ons profielwerkstuk en we zijn uiteindelijk uitgekomen op hekserij. Ons doel is om een mooie documentaire te maken over de echte hekserij, waaronder hekserij binnen een coven. Wij komen zelf uit Assen, Noord-Nederland dus en kwamen op deze site terecht. Wij zijn opzoek naar heksen die ons kunnen helpen en ook een rol willen spelen binnen onze documentaire. Wij vroegen ons af of iemand binnen deze site ons hiermee kan helpen. Het e-mail adres waarop wij te bereiken zijn staat uiteraard bij het berichtje, wij ontvangen graag een berichtje terug!

    Groetjes, Sanne Bonthuis & Stèfanie Feijen

    email: feest51@hotmail.com

  • Monique

    Hallo,

    Ietwat laat misschien (het laatste bericht is meer dan een jaar geleden), maar ik ben wel geinteresseerd. Ik heb niet zo heel veel ervaring met hekserij ik ben 31 jaar jong en woon vlakbij Emmen. Ik zou vooral kennis willen maken met hekserij en van anderen willen leren. Ik heb wel ervaring met meditatie.

    groetjes,

    Monique

  • Henk

    Sinds lange tijd heb ik me er niet meer mee bezig gehouden maar wie weet een heksencafe of ontmoetingsplaats voor mensen die geinteresseerd zijn in heksen . Groetjes Henk

  • Kate

    Hallo,

    Ik woon sinds kort ook in Drenthe (Emmen) en ben op zoek naar zielen met dezelfde interesse (hekserij, wicca) voor ontmoetingen, feestvieringen en dergelijke.

    Groeten,

    Kate

  • Henk

    Er staan berichten die al vrij oud zijn en weet niet wat daar nog van over is . Misschien zijn er heksen of aankomende heksen die er iets voor voelen om eens bij elkaar te komen , lijkt me wel gezellig Groetjes Henk

  • Kate

    Hallo Henk, er zitten zeker veel oude berichten hier. Ik ben nog steeds op zoek naar zielen die bij elkaar willen komen, leuke dingen samen gaan doen, boekbesprekingen, met kruiden knutselen en feesten vieren. Dus laat je even horen, zal ik erg blij mee zijn :D

  • Henk

    Ik zou het heel fijn vinden om zoiets te organiseren . Ik ben al eens een oproep geplaatst maar kreeg er nooit geen reactie op . Hopelijk gaat het nu wel lukken en zijn er nog meer die zich hier bij aan willen sluiten .

    Groetjes HenkKate schreef:

    >

    > Hallo Henk, er zitten zeker veel oude berichten hier. Ik ben

    > nog steeds op zoek naar zielen die bij elkaar willen komen,

    > leuke dingen samen gaan doen, boekbesprekingen, met kruiden

    > knutselen en feesten vieren. Dus laat je even horen, zal ik

    > erg blij mee zijn :D