Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

coven in drenthe

  • marietka

    Hallo mensen!

    Kent iemand ook een coven in Drenthe?

    Of iemand die me kan helpen m'n kennis breder te maken?

    Ik lees al heel erg veel en voer zelf ook dingen uit maar zou graag kennis met iemand willen delen.

    groetjes

  • Joost

    Hoi Marietka,

    Ik kwam een tijdje geleden voor het eerst op deze site en las jouw oproep waarin je vroeg of iemand een coven in drenthe kent. Nou moet ik helaas zeggen dat ik die ook niet ken, maar ik zou wel, net als jij mensen willen kennen waarmee ik mijn ervaringen en kennis kan delen en verbreden. Ik ben nog niet zo lang met hekserij bezig ( ben begonnen op midzomer 2005) , maar weet wel dat de hekserij mijn ware weg is. Ik haal er heel veel bezieling en voldoening uit en voel me hierdoor nog sterker met de natuur verbonden dan ik voorheen als was. Helaas heb ik er niet altijd veel tijd voor, omdat ik ook veel tijd nodig heb voor mijn opleiding , stage en niet te vergeten mijn zoontje van 1,5 jaar.

    Ikzelf zou het prettig vinden om met een klein groepje mensen in drenthe zo nu en dan samen te komen om de jaarfeesten te vieren of om magisch werk te doen. Misschien zouden we samen kunnen proberen meer mensen hiervoor te vinden en ondertussen samen contact houden en alvast wat informatie en ervaringen uit te wisselen.

    Misschien zou je hierover willen nadenken. Ik hoop binnenkort wat van je te horen.

    Groetjes Joost

  • Chantal

    Hallo Marietka en Joost,

    Ik heb ook zeker wel interesse om af en toe samen te komen met een aantal mensen.

    Ik ben 19 jaar en al ruim 4 jaar bezig met wicca, ik ben er mee in aanraking gekomen via een vriend van me die ook wicca beoefende en wist meteen dat dit mn weg was.

    Blessed Be

  • Joost

    Hoi Chantal,

    Dank je voor je reactie. Marietka heeft helaas nog niet gereageerd maar misschien doet ze dit nog.

    Ik zou het in ieder geval leuk vinden om alvast samen te kijken of we nog wat mensen in Drenthe kunnen vinden die met hekserij bezig zijn en die af en toe willen samen komen. Ikzelf ken in mijn omgeving helaas geen mensen die met hekserij bezig zijn. Ene kant zit ik hier niet zo mee, maar aan de andere kant heb ik soms het idee dat ik soms druk bezig ben met het wiel uitvinden, terwijl anderen dit allang gedaan hebben. Met andere woorden. Ik denk dat een wisselwerking tussen kennis uit boeken , mijn eigen intuïtie en daarnast ook ervaringen van andere heksen er voor zorgen dat je je als heks zo breed mogelijk kan ontwikkelen.

    Op dit moment ben ik bijv bezig om een goed genezingsritueel te zoeken , maar dat valt eigenlijk nog best wel tegen. Het zou denk ik zoveel makkelijker zijn als iemand zou zeggen: probeer dat ritueel eens, daar heb ik goede ervaringen mee.

    Daarnaast geloof ik dat je als groep gewoon ook iets extra's kan bewerkstelliggen.

    Je kunt elkaar inspireren en van elkaar leren.

    Ikzelf ben een hageheks ( = eclectische heks). Ik volg dus geen speciale richting, maar kijk wat voor mij goed voelt om te doen of te gebruiken in de hekserij . Ik ga dus mijn eigen pad, maar zou het wel leuk vinden zo nu en dan ook een andere heks op dat pad tegen te komen. Onderwerpen die mij trouwens erg intereseren zijn bomen, kruiden, natuurgeesten, het yulewiel, en edelstenen. Verder vind ik sinds kort de keltische mythologie erg boeiend. ook de indiaanse verhalen vind ik erg interessant.

    Nou , ik stop er voor nu mee. Hoop van je te horen.

    Joost

  • CovenGezocht

    MerryMeet,

    Ik ben al een tijd geinteresseerd in hekserij en zou graag in een coven willen.

    Graag zou ik meer willen leren en met heksen in contact te komen.

    Blessings,

  • marietka

    Hallo Joost.

    Sorry dat ik niet snel reageer.

    Het lijkt me dan in ieder geval verstandig om één persoon te hebben die in ieder geval aardig wat verstand er van heeft te hebben.

    GroetjesJoost schreef:

    >

    > Hoi Marietka,

    >

    > Ik kwam een tijdje geleden voor het eerst op deze site en las

    > jouw oproep waarin je vroeg of iemand een coven in drenthe

    > kent. Nou moet ik helaas zeggen dat ik die ook niet ken, maar

    > ik zou wel, net als jij mensen willen kennen waarmee ik mijn

    > ervaringen en kennis kan delen en verbreden. Ik ben nog niet

    > zo lang met hekserij bezig ( ben begonnen op midzomer 2005) ,

    > maar weet wel dat de hekserij mijn ware weg is. Ik haal er

    > heel veel bezieling en voldoening uit en voel me hierdoor nog

    > sterker met de natuur verbonden dan ik voorheen als was.

    > Helaas heb ik er niet altijd veel tijd voor, omdat ik ook

    > veel tijd nodig heb voor mijn opleiding , stage en niet te

    > vergeten mijn zoontje van 1,5 jaar.

    > Ikzelf zou het prettig vinden om met een klein groepje mensen

    > in drenthe zo nu en dan samen te komen om de jaarfeesten te

    > vieren of om magisch werk te doen. Misschien zouden we samen

    > kunnen proberen meer mensen hiervoor te vinden en ondertussen

    > samen contact houden en alvast wat informatie en ervaringen

    > uit te wisselen.

    > Misschien zou je hierover willen nadenken. Ik hoop

    > binnenkort wat van je te horen.

    >

    > Groetjes Joost

  • Joost

    Hoi Marietka,

    Ik had niet meer verwacht dat je nog zou reageren. Ik dacht dat je deze site misschien niet meer bezocht. Maar hoe dan ook; een late reactie is heel wat beter dan geen reactie. Ik ben blij dat je toch nog van je laat horen.

    Over je reactie; Ik denk dat het inderdaad goed zou zijn als we bij zo'n groepje ook een ervaren iemand zouden hebben.

    Ik heb trouwens wel het gevoel dat als het plan van een groepje (om jaarfeesten mee te vieren en/ of magisch werk te doen) willen doorzetten we misschien op andere plaatsen ook nog wat oproepen zouden moeten zetten. Hoe denk jij daar over ?

    Groetjes Joost

  • Anneke

    Merry Meet

    Haai, ik ben Anneke, mijn heksennaam zeg ik nu liever niet.

    Ik kom uit Drenthe. Ik ben 12. (jong dus). Ik ben al een tijd bezig met Wicca. Ik vind een coven ook wel intressant. Ik wil alleen via de mail mailen over heksenrij, want ik zit volgend jaar in 2 athuneum en heb het erg druk met school. (misschien ken je De Groene Driehoek wel? Dat is mijn school) Ik hoop dat je reageert.

    Je kan mij altijd mailen, ook naar: schwe329@planet.nl .

    Blessed be, Anneke

  • natalja

    Geachte meneer/mevrouw,

    Hierbij wil ik graag reageren op uw oproep op prikpagina.nl. Ik ben redacteur bij het nieuwe televisieprogramma ‘Gezocht’.

    Skyhightv gaat voor de Evangelische Omroep het programma ‘Gezocht’ produceren dat vanaf 4 augustus gedurende 13 weken op Nederland 2 om half 8 te zien zal zijn.

    In het programma ontmoet presentator Marc Dik mensen die naar de meest uiteenlopende zaken op zoek zijn. Dat kunnen personen zijn, maar ook voorwerpen, film-, radio- of televisiefragmenten, antwoorden op brandende vragen… Alles is mogelijk! In het programma interviewt Marc de zoekers en geeft ze de gelegenheid kijkers op te roepen mee te zoeken. Er zal een internetsite aan het programma verbonden zijn waardoor het programma (hopelijk) een interactief karakter krijgt.

    De research naar leuke zoektochten is inmiddels gestart. (Over de definitieve vorm wordt nog veel nagedacht). Tijdens deze zoektocht kwam ik uw oproep tegen. Graag zou ik met u in contact komen. U kunt mij uw nummer mailen, maar u kunt mij ook bellen.

    Ik zou graag van u horen of u interesse heeft om mee te werken aan het programma. Ook ben ik erg nieuwsgierig naar het verhaal achter uw zoektocht.

    Ik hoop snel van u te horen.

    Vriendelijke groeten,

    Natalja van Ommeren

    Redacteur ‘Gezocht’

    Skyhigh TV

    Melkpad 29

    1217 KA Hilversum

    T: 035-62 63 000

    F: 035-62 63 010

    E: natalja@skyhightv.nl

    W: www.skyhightv.nl

  • Danielle

    Merry meet!

    Ik ben 10 jaar (ook erg jong dus) en ben al een tijdje bezig met wicca.

    Ook ik zoek een coov.

    Waar woon jij?

    Misschien zijn als de afstand meevalt en er meer mensen met dit soort dingen bezig zijn in de buurt zouden we kunnen kijken of we er wat mee kunnen.

    Reageer maar want ik lees mijn E-mail zo ongeveer nooit.

    Groetjes Danielle