Vandaag is het 4 mei…traditioneel de dag waarop we in Nederland de slachtoffers herdenken in oorlogs-situaties,

of dit nu militairen zijn, of burgers.

Het maakt ook niet uit of deze mensen nu tijdens de 2-de wereldoorlog zijn gesneuveld of erna bij een andere oorlog…waar dan ook ter wereld.

Jammer genoeg horen we in NL..en met name bij de jeugd..stemmen opgaan, om deze dag af te schaffen. Het is niet meer van deze tijd, het is toch lang geleden ect ect. zijn de argumenten die ze dan op tafel leggen.

Mijn mening..?? Ik vind niet dat we deze dag moeten afschaffen..!!

Ik vind dat we best één dag per jaar mogen worden herinnerd, aan het feit, dat onze manier van leven: de democratie..vrede en al dat, niet vanzelf sprekend is. Hoeveel dagen heeft een jaar..??

Is één dag teveel gevraagd stil te staan bij mensen die hun leven gaven en geven voor vrijheid..??

Morgen is het 5 mei…dan vieren we dat ons land bevrijd werd van die verschikkelijke nazi`s. Vieren we, dat we dat kunnen en mogen doen, wat we doen..!! Leven..!! Leven, zoals jij dat wil.

Natuurlijk zijn er tal van activiteiten in bijna elke stad of dorp..Maar in de provincie hoofdsteden vinden dé festiviteiten plaats.

Mocht je nog niet weten wat je gaat doen… Klik op het logo boven voor meer info omtrent de feestelijkheden en andere zaken.

4 Mei brand ik kaarsjes..kaarsjes om te herdenken. En wil dan ook iederéén die dat doet, om welke reden dan ook…sterkte wensen.

En wens iederéén heel veel plezier, met het vieren van de 5-de mei, de dag van de vrijheid