Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wicca vs God

  • perihelium

    Wicca Hekserij - Wat is Wicca?

    Wat is Wicca Hekserij en wat zijn Wicca spreuken? Hoewel deze geworteld is in oude heidense geloofssystemen is de Wicca religie, zoals deze tegenwoordig wordt uitgeoefend, slechts 50 jaar oud. Wicca is een geloofssysteem dat in de jaren ‘40 en ’50 door Gerald Gardner in elkaar werd geknutseld uit een verscheidenheid van religieuze tradities, geloofssystemen en rituelen uit de Vrijmetselarij. Sinds Garnder diverse boeken publiceerde over dit systeem voor aanbidding zijn er vele vertakkingen en variaties van de Wicca Hekserij ontstaan.

    Er bestaat geen algemene overeenstemming onder de ‘wiccans’, of ‘de wijzen’ over wat zij geloven of aanbidden. Sommigen vereren de “Moedergodin”, anderen vereren de “God” en weer anderen vereren beide. Anderen aanbidden de natuur. Sommige wiccans beweren dat zij de Christelijke doctrine omarmen, terwijl anderen deze afwijzen. De meeste voorstanders van Wicca geloven in reïncarnatie.

    Eén onderwerp waar de meeste Wiccans het over eens zijn is het feit dat Satan geen onderdeel van hun pantheon is en zij ontkennen dus stellig dat duivelsverering een onderdeel van hun praktijken zou zijn. Dit komt omdat zij het idee van morele absolute waarden niet erkennen. Er bestaat niet zoiets als goed en kwaad, omdat dit alles relatief is. Wiccans kennen maar één wet waaraan zij zichzelf willen onderwerpen. Deze wet wordt “De Rede” genoemd. Deze zegt simpelweg: “Doe wat je wil mits het niets schaadt”. Met andere woorden: “Doe wat je ook maar wil doen zolang als het maar niemand kwaad berokkent”. Daarnaast is de Wet van Drie de wet die over gevolgen heerst, en het is als het ware een wet van opbrengsten die stelt: “Dat wat je doet komt drie keer tot je terug”.

    Wicca Hekserij - Gedachtenbeheersing

    En hoe zit het met de Wicca hekserij? Niet alle Wiccans beoefenen hekserij (wat zij “magick” noemen om zich te onderscheiden van illusionisten en magiërs). Magick is voor Wicca wat gebed is voor het Christendom. Wiccans beweren dat het praktiseren van magick niets meer is dan het gebruiken van hun gedachten om materie te beheersen, terwijl Christenen God aanroepen om mensen te genezen en om in hun levens werkzaam te zijn en in te grijpen. Omdat de Rede hen verbiedt om anderen kwaad te berokkenen en de Wet van Drie aangeeft wat de gevolgen zijn voor hen die dit toch doen, zien Wiccans zichzelf als “witte heksen” of “natuurheksen”.

    Wicca is in wezen een religie die gaat over het gewoon je eigen gang gaan en het in vrede leven met je naasten en je omgeving. Wiccans trekken graag een parallel tussen henzelf en het bijbelse Christendom om zo geloofwaardigheid te verkrijgen, maar wat zegt de Bijbel zelf over deze religie? Je zal het woord “wicca” niet in de Bijbel aantreffen, dus laten we de dingen die zij geloven eens bekijken in het licht van wat God hierover te zeggen heeft.

    Wicca hekserij is afgoderij - Romeinen 1:25 zegt: “Ze hebben de waarheid over God ingewisseld voor de leugen; ze vereren en aanbidden het geschapene in plaats van de schepper”. Wie zal tevreden zijn met de tweede plaats? In Jesaja 40 geeft God ons een erg gave weergave van hoe veel groter de Schepper is dan Zijn schepping. Als je iets anders vereert dan de Schepper, dan verspil je in feite je tijd en moeite.

    Wicca hekserij geeft valse hoop - Hebreeën 9:27 zegt “Eens moeten mensen sterven en daarna volgt het oordeel”. God zegt dat we één kans krijgen om te leven, en dan is het afgelopen. Er zijn geen mogelijkheden om dit nog eens te proberen. Als we Jezus, God's geschenk, niet in dit leven aanvaarden, dan zal Hij oordelen dat we niet waardig zijn om in Zijn aanwezigheid te zijn en zullen we naar de Hel gestuurd worden.

    Wicca hekserij brengt desillusies - Marcus 7:8 zegt: “De geboden van God geeft u op, maar aan tradities van mensen houdt u vast”. God is God, en wij zijn dat niet. We moeten een beslissing nemen. Gaan we God op Zijn woord geloven en Zijn wereldbeeld aannemen, of niet? Het leren kennen van God is zwaar werk dat een grote hoeveelheid discipline vereist. Wicca is een religie die een stapel leugens van een romantisch lintje voorziet en vervolgens op zoek gaat naar een goed bedoelend, maar lui en naïef doelwit om zijn loze doctrines te verkopen.

    Wicca hekserij leidt tot opstandigheid - Deuteronomium 18:10-12 zegt: “Er mag bij u geen plaats zijn voor mensen die hun zoon of dochter als offer verbranden, en evenmin voor waarzeggers, wolkenschouwers, wichelaars, tovenaars, bezweerders, en voor hen die geesten raadplegen of doden oproepen. Want de HEER verafschuwt mensen die zulke dingen doen…”. Wicca hekserij is een zonde en God verafschuwt dit. Waarom? Omdat het een poging is om onze afhankelijkheid van God te verbreken en om antwoorden te vinden die niet van Hem afkomstig zijn.

    Wicca Hekserij - Afscheiding van God

    Dit is de essentie van zonde. Een zonde is niet gewoon een gruwelijke of een in sociaal opzicht slechte daad. Een zonde is onze beslissing om het over welk onderwerp dan ook met God oneens te zijn - om tegen Hem in opstand te komen. Zonde is zeggen: “God, ik wil mijn leven op MIJN manier leven”. Romeinen 3:23 zegt: “Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God”. Romeinen 6:23 zegt: “Het loon van de zonde is de dood”. Dit is geen lichamelijke dood, maar de spirituele dood: een eeuwige afscheiding van God en alle zegeningen die uit Zijn aanwezigheid voortkomen. Dit is de definitie van de Hel: de afwezigheid van God's aanwezigheid. Dat is het enige wat onze zonden voor ons kunnen bereiken.

    Gelukkig houdt Romeinen 6:23 hier niet op. Het gaat verder met te zeggen: “Maar het geschenk van God is het eeuwige leven in Christus Jezus, onze Heer”. God wist dat we op de een of andere manier allemaal in opstand zouden komen, en hij voorzag ons van een manier om die afzondering van Hem te vermijden.

    http://www.allabouttheoccult.org/dutch/wicca-hekserij.htm

    en nu?

    Gebed van Verlossing - Ons Eerste Echte Gesprek met God

    Het “gebed van verlossing” is het meest belangrijke gebed dat we ooit zullen bidden. Wanneer we er klaar voor zijn om een Christen te worden, zijn we er ook klaar voor om ons eerste echte gesprek met God te hebben, en dit zijn de componenten daarvan:

    We erkennen dat Jezus Christus God is; dat Hij als mens naar de aarde kwam om een zondeloos leven te leiden dat wij zelf niet kunnen leiden; dat Hij in onze plaats stierf, zodat wij niet hoeven te boeten met de straf die we verdienen.

    We bekennen ons leven en onze zonden uit het verleden – toen we voor onszelf leefden en God niet gehoorzaamden.

    We geven toe dat we er klaar voor zijn om Jezus Christus als onze Heer en Verlosser te vertrouwen.

    We vragen Jezus om in ons hart te komen, daar een permanente verblijfplaats te stichten, en door ons te gaan leven.

    Gebed van Verlossing - Het Begint met vertrouwen in God

    Wanneer we het gebed van verlossing bidden, dan laten we God weten dat we geloven dat Zijn woord waar is. Door het vertrouwen dat Hij ons heeft gegeven kunnen we er voor kiezen om in Hem te geloven. De Bijbel vertelt ons, “Zonder geloof is het onmogelijk God vreugde te geven; wie hem wil naderen moet immers geloven dat hij bestaat, en wie hem zoekt zal door hem worden beloond.” (Hebreeën 11:6)

    Wanneer we bidden vragen we God dus om het geschenk van verlossing, we oefenen onze vrije mening uit om te erkennen dat we in Hem geloven. Deze uiting van vertrouwen stelt God tevreden, omdat we er in alle vrijheid voor gekozen hebben om Hem te leren kennen.

    Gebed van Verlossing - Onze Zonden Bekennen

    Wanneer we het gebed van verlossing bidden, moeten we toegeven dat we gezondigd hebben. Zoals de Bijbel over iedereen, behalve Christus, zegt: “Iedereen heeft gezondigd en ontbeert de nabijheid van God.” (Romeinen 3:23)

    'Zondigen' betekent niet meer dan tekort schieten, als een pijl die de roos maar niet kan raken. Wij schieten tekort tegenover de glorie van God, die alleen in Jezus Christus kan worden gevonden: “De God die heeft gezegd: ‘Uit de duisternis zal licht schijnen,’ heeft in ons hart het licht doen schijnen om ons te verlichten met de kennis van zijn luister, die afstraalt van het gezicht van Jezus Christus.” (2 Korintiërs 4:6)

    Het gebed van verlossing erkent dus dat Jezus Christus de enige mens is die ooit zonder zonde heeft geleefd. “ God heeft hem die de zonde niet kende voor ons één gemaakt met de zonde, zodat wij door hem rechtvaardig voor God konden worden.” (2 Korintiërs 5:21)

    Gebed van Verlossing - Het Vertrouwen in Jezus Christus als Heer en Verlosser Bekennen

    Met Christus als onze standaard voor perfectie, erkennen we nu ons vertrouwen in Hem als God, in overeenstemming met wat de Apostel Johannes zei: "In het begin was het Woord , het Woord was bij God en het Woord was God. Het was in het begin bij God. Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat" (Johannes 1:1-3)

    Omdat God alleen een perfect, zondeloos offer kon accepteren, en omdat Hij wist dat wij dat doel onmogelijk zouden kunnen bereiken, stuurde Hij zijn Zoon om voor ons te sterven en de eeuwige prijs te betalen. “Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.” (Johannes 3:16)

    Gebed van Verlossing - Zeg Het & Meen Het Nu!

    Ben je het eens met alles wat je tot zover hebt gelezen? Als dat zo is, wacht dan geen moment langer om je nieuwe leven in Jezus Christus te beginnen. Bid het volgende met ons:

    “Vader, ik weet dat ik Uw wetten heb gebroken en dat mijn zonden mij van U hebben weggehouden. Het spijt me echt, en ik wil nu van mijn vroegere zondige leven tegenover U weglopen. Vergeef mij alstublieft, en help me om niet meer te zondigen. Ik geloof dat Uw zoon, Jezus Christus, voor mijn zonden stierf, dat Hij uit de dood is opgestaan, leeft, en mijn gebeden hoort. Ik nodig Jezus uit om de Heer van mijn leven te worden, om vanaf vandaag in mijn hart te heersen en te regeren. Zend alstublieft Uw Heilige Geest om mij te helpen U te gehoorzamen, en om voor de rest van mijn leven Uw wil te volbrengen. Ik bid hiervoor in de naam van Jezus. Amen.”

    Gebed van Verlossing - Ik Heb Het Gebeden; Wat Nu?

    Als je dit gebed van verlossing met ware overtuiging en met heel je hart hebt gebeden, dan ben je nu een volgeling van Jezus. Dit is een feit, of je je nu anders voelt dan ervoor of niet. Religieuze systemen hebben je misschien ooit doen geloven dat je nu iets zou moeten voelen - een warme gloed, een rilling, of één of andere mystieke ervaring. De realiteit is dat je zoiets zou kunnen voelen, of niet. Als je het gebed van verlossing hebt gebeden, en je meende het echt, dan ben je nu een volgeling van Jezus. De Bijbel vertelt ons dat je eeuwige verlossing veilig gesteld is! “Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered.” (Romeinen 10:9)

    :)

    Welkom in God's familie! We moedigen je nu aan om een lokale kerk te vinden waar je gedoopt kan worden en waar je kan groeien in je kennis over God, door zijn woord, de Bijbel.

    http://www.allaboutgod.com/dutch/gebed-van-verlossing.htm

    http://www.youtube.com/watch?v=CT7x3VnrqbA

    <><

  • Allen

    Ja ja daar is die weer, wat ben je van plan om de mensen hier op dit prikbord op de mouw te gaan spelden? je gaat mij toch niet vertellen dat de mensen op dit prikbord het uit je eigen brein voortkomende idiote gezwets ook maar voor 1 seconde serieus nemen?

  • Erna

    Opgegroeid met God maar toch na 35 jaar heks………ooit afgevraagd waarom mensen veranderen van God……………

  • Newilé

    Ik vraag me elke keer weer af waarom mensen die christen zijn elke keer weer menen een ander, en dan mn wij de vrij-denkende mens/ heksen, lastig te moeten vallen met soort soort geblabla..

    Oke ik sta achter de opvatting “ieder zijn of haar ding” Maar leg mij dan eens uit, waarom ik elke keer weer wordt lastig gevallen door dit geouwehoer. Waar ik ook kom….elke keer is dr wel weer een christen die meent en denkt het recht te hebben, mij ongevraagd zijn of haar mening aan mij kan opleggen. Zich, zonder dat ik erom vraag, aan me opdringt. Niemand heeft last van mij…ik beleef mijn geloof/opvatting op mijn manier, zonder dat een ander dr last van heeft. Is het dan voor dit soort types zo lastig te bevatten, dat niet iederéén hetzelfde gelooft en men juist door elkaar te respecteren een betere wereld maakt..??

    Mijn ouders zijn christen….maar samen proberen we er iets van te maken..Op mijn altaar, voor het raam, branden ook hun kaarsen voor wie dat nodig heeft, of welke gelegenhied dan ook. Bij elk jaarfeest brand ook een kaars van hun…want juist door samen dit te doen..versterk je de dingen.

    Iedere keer weer moet ik aanhoren…“ach Né, laat toch….trek je het niet aan” Maar waarom zou ik me niet mogen uitten en ventileren dat ik zoiets zat ben??

    Op mijn site wordt dit ge***** meteen verwijdert en krijgt de schrijver een ban.

    Ik heb dr geen zin meer in…..

    Liefs

    Newilé

  • Erna

    Newilé, je moet maar denken dat men schijnbaar het christelijk ( in dit geval dan ) geloof uit moet dragen en zo laat merken dat men geen respect heeft voor de medemens ( was dat niet 1 van de geboden?!). Ikblijf bij mijn standpunt dat wat je ook gelooft niets uitmaakt als dit geloof maar vanuit je innnerlijk komt. Hoe kan een “opgedrongen”geloof nu puur zijn???????

  • Newilé

    Helemaal mee eens meid….het ware geloof is indd het geloof die je beleeft als positief, vanuit je hart.

    Maar ik wordt soms zo moe van die mensen die denken, op elke site die te maken heeft met hekserij of wicca…dit soort onzin moeten tikken/plaatsen. Hoe positief is dan die religie waar die persoon voor staat..??

  • Erna

    In mijn ogen staat het “zieltjeswinnen”voor hetzelfde als “het geloof het ware geloof vinden”. En dat vind ik levensgevaarlijk. Het feit dat in de Wicca/hekserij de belangrijkste regel is dat men een ander geen kwaad mag aandoen zegt genoeg, want pas dan kan men ook respect opbrengen voor mensen die anders zijn/denken/uitzien. En vanuit mijn hekserij mag iederen denken/geloven wat ie wil, maar verwacht dit ook terug. Helaas is het beeld over hekserij vanuit het Christendom zo negatief en gaat zo ver terug dat het niet zomaar weg gaat. Daarbij vergeet men vanuit het Christendom dat het grote gedeelte onstaan is vanuit de natuurreligie…………

  • Lou

    He misdadiger. Wat zoek je hier met je gore klets. Zout naar je bijbalprikkbord.

    Lou

  • Gracia

    Hoi Perihelium,

    jarenlang heb ik bij een Chr. kerk behoort, jarenlang heb ik onder druk gestaan van de indoctrinatie… Zo snel ik oud genoeg was om voor mezelf te gaan nadenken, merkte ik dat er dingen niet klopten.

    Allereerst, ik accepteer het nieuwe testament niet! Ik wil nog niet zo ver gaan om te zeggen dat Jezus niet heeft bestaan, want wow, als er een grote magier is geweest, dan is hij het wel!!!, maar het nieuwe Testament is een politiek boek. Het enige doel van het nieuwe testament is om zoveel mogelijk mensen te doen geloven dat zij het enige ware geloof zijn, zo waar, dat de religie van wie ze het hebben gepikt verdoemd waren en uitgeroeid dienden te worden, evelals die andere ketters, die zich vasthielden aan hun eigen religie!

    Eeuwenlang hebben de Chistenen hun geloof met bloed doorgedramd, zo erg dat er mensen als Gardner nodig waren om mensen terug te brengen naar ons originele religie.

    De kerk heeft eeuwenlang de mystieke krachten en alle richtingen in zoch opgenomen, zodat ook hedentendage het christelijke geloof bol staat met mystiek en magie. Alleen is het nu gericht aan Jezus, dus is het goed.

    Goed, stel dat je dan de teksten uit het nieuwe testament achterwege laat, en alleen het oude testament pakt… Daar staan ook genoeg waarschuwingen in tegen waarzeggerij, hekserij en magie…

    Klopt, daar ben ik het ook helemaal mee eens, en weet je, ik heb daar zelfs ook nog een tijdje mee in mijn maag gezeten. Een gesprek met mijn Joodse vriendin bracht uitkomst. Het oude testament is geschreven door Joden VOOR joden! Ik ben niet Joods, ik heb een aantal van hun leefregels geadopteerd in mijn religie, omdat deze goed aanvoelden voor mij, maar ik ben geen Jood, evenals de Christenen niet Joods zijn.

    Zeggen de Christenen dat de regels uit het Oude Testament nog steeds gelden? Dan heb ik een leuke voor hen… Hun eigen zondagdiensten zijn de diensten gewijd aan een van de Romijnse afgoden… De Sabbath (Het vierde gebod van de tien geboden!!!) is de enige dag des Heren, door God zelf ingesteld bij de Schepping (Zie Genesis) en de zondagdienst is ingesteld ergens in de vierde eeuw naar Christus, niet omdat dit de sterfdag (of opstanding?) van Jezus was, maar omdat de Sabbathdag een saaie dag was waarop ze niets mochten en de zondag werd gevierd als verchristelijkt feest voor een of andere zonnegod, waar feest gevierd werd…

    En als christen wilde je niet op een lijn staan met die vervloekte Joden, die immers hun geliefde jezus niet aanvaarden, en ze wilden daar los van komen te staan. Dus op het moment dat de Christenen braaf op zondag naar de kerk gaan, gaan ze eigenlijk naar een verchristelijkt zonne-afgodenfeest… Fijne dienst!!!

    Verder sprak ik laatst met een Christen die heel enthousiast vertelde dat zij met een aantal leden van hun kerk succesvol een heksenmeeting hebben weten te verstoren door er met een groep iets verderop te gaan staan en te bidden of Jezus hun ceremonie wilden laten mislukken.

    Ik heb haar toen gevraagd hoe zij wist of het “Jezus” was die liep te saboteren… Zij was ervan overtuigd , want de meeting was verstoord. Ik heb haar er toen op gewezen dat zij op dat moment bezig waren met zwarte magie, omdat hun instelling negatief was, zij waren doelbewust bezig schade toe te brengen aan anderen en alles alles wat je doet, komt drie keer terug.

    Ik begrijp best dat jij oprecht gelooft dat wij, wiccans op de verkeerde weg zitten en ik geloof best dat je intenties om ons te “ bekeren” goed zijn, maar als je werkelijk zou geloven, zou je ieder in zijn of haar waarde laten. Als christenen niet zo'n ontzettende grote puinhoop van hun eigen geloven en hun eigen leven zouden maken, maar oprecht en eerlijk een voorbeeldleven zouden leven, misschien dan, dan mag je misschien een ander aanspreken die een ander geloof hebben… Maar zolang het overgrote deel van de christenen op zondag braaf in de kerk zitten en luisteren naar het gewauwel van een dominee of pastoor die het ook allemaal niet weet, en door de weeks leven met alles wat God “ verboden” heeft, ja, pas dan hebben christenen misschien!!! het recht om een ander aan te spreken, maar ga nu eerst maar beginnen met je eigen broeders en zusters, (en jezelf!!!)

  • jacob

    ik vind het wel grappig want christenen hebben zelf niet eens door dat ze ook magie gebruiken en als je de dingen die heksen gebruiken helemaal niet meet zou willen dan heb je geen leven meer