Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

geurbuideltjes

  • Fawna

    Hallo allemaal

    ik wil graag geur/kruiden buideltjes maken.

    Heeft iemand nog ideen welke kruiden ik hier voor kan gebruiken?

    Lavendel, eucalyptus dat weet ik. Maar zijn er ook nog andere kruiden?

    Alvast bedankt!!!

    groetjes

    F

  • Newilé

    Hoi Fawna..

    Ik maak geregeld geur-kruidenbuideltjes, en ik ben gewoon gaan experimenteren. Kijk voor sommige kruidenbuideltjes, die een doel hebben, is het verstandig kruiden erin te doen voor het doel, welke je voor ogen hebt. Maar die geurbuideltjes zijn gewoon leuk om zelf te ontdekken. Het is leuk om te doen, en zo leer je juist weer wat wel en niet kan. Veel kan er niet fout gaan….de bedoeling is goed, en het helpt je in je eigen groeien.

    Dus….ga ervoor en doe gewoon eens gek ;) hihihii

    succes ermee en laat me weten hoe het is gegaan als je wil.

    Liefs

    Newilé

  • Fawna

    Hallo Newilé

    dank je wel voor je reactie,

    ik ga zeker uitproberen,maar vind het altijd wel fijn om van een ander te lezen hoe ze het doen. ( stukje zekerheid naar mijn kant toe).

    Maar ik ga gek doen en hou je op de hoogte

    Groetjes

    F

  • Newilé

    Hoi Fawna…

    Graag gedaan hoor :-) Ik snap goed dat je dat vraagt…ook ik heb na al die jaren best wel eens twijfel.

    Misschien heb je iets aan dit..?

    Als je een zakje gaat maken is de keuze van de kleur heel belangrijk. Welke stof je gaat gebruiken is geheel aan jou, maar ik raadt je aan om stevig materiaal te gebruiken.

    Rood: verandering, moed

    Geel: reizen, winst

    Groen: liefde, emoties, genezing

    Blauw: kracht

    Paars: wijsheid, innerlijke harmanie, psyche

    Roze: verzoening, vriendschap, kinderen en dieren

    Grijs: oudere mensen, Bruin: huis en geld, bezit

    Zwart: slaap, het beïndigen en verdrijven van negatieve gevoelens, en negatieviteit.

    Ook de kruiden zijn heel belangrijk…Voor bescherming zou je bijv. goudsbloem, rode klaver of peper kunnen gebruiken.

    Voor liefde bijv lavendel, peterselie of anjer

    Maak je voor gezondheid…dan zijn citroenmelisse, den, kaneel en hop heel goed.

    Er zijn verschillende site`s waarop je informatie over kruiden kunt vinden. Ik heb het erop staan, maar als je op google “kruiden magisch” intikt krijg je veel hits.

    Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt.

    lieve groetjes

    Newilé