Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

God is je ergste nachtmerrie

  • Cynthia

    God is liefde! Halleluja. hij heeft mij gered.

  • blurb

    blurb

  • Stef

    Ik heb jarenlang gezocht naar wat god eigenlijk inhield. Er zal wel een of andere oerkracht zijn die het heelal samen houd (dat is nu eenmaal de werkelijkheid) en die hebben we God genoemd. En dat gaat zo zijn eigen leven. Want je kunt nu eenmaal de zon niet verplaatsen of wat dan ook van die dingen. Je kunt deze oerkracht dan wel haten of niet, feit is dat je daardoor geboren wordt op een plaats en weer doodgaat in een andere vorm. Ik kan niet zeggen of ik deze God haat, maar ik haat alleszins de mensen. Ik kan echt niet meer tegen al de onrechtvaardigheid in deze wereld. Je wordt altijd wel eens gekloot daar iemand. Elke dag. Hoezeer je je ook indekt om het niet te laten gebeuren. Kan ik er toch ook niet aan doen dat ik hier,op deze plaats, geboren ben. Dus ik was al op voorhand voorbestemd, om in deze ellende te leven, waar ik nu in zit. Geluk is steeds ver weg. Werkelijk alles draait om geld en, alles gaat ermee kapot. Een mensenleven is niks meer waard, is het ook nooit geweest. De gewone, simpele mens “van de straat”, moest eens weten hoe hij elke dag bedrogen werd. Ze zouden die politiekers,bank directeurs, rechters,advocaten,enz… lang folteren tot de dood. heeft het leven zin? Nee, het gaat gewoon veder en je kan er niks aan doen. Daarom haat ik het leven, ik ben het beu. Voor mij hoeft het niet meer, het mag zo stoppen.

  • Jan

    De enige reden waarom ik hoop dat god bestaat is dat ik hem dan kan vermoorden.

  • s

    good for you bitch, ik hoop dat je nog lang mag genieten van de gierige God van jou.

  • god?????

    wat gebruik je joanina?

    Roep je wel vaker naar iets?

    Dat noemen ze psygose hoor,vraag maar bij de dokter

    hebben ze pillen voor

  • p.langkous

    Sterf!! God Sterf!!X(……of krijg kanker>:D<:)-D

  • Kristen

    Lieve mensen in nood,

    Ik geef mijn reactie op een nette manier. Ik hoop dat eventuele reacties daarop dat ook zijn. Je hoeft het natuurlijk niet met mij eens te zijn. Ik kan heel goed begrijpen hoe hopeloos/hulpeloos iemand zich moet voelen die in nood zit, ongelukkig is, pijn lijdt, daarom verlichting of beterschap vraagt aan God, en geen verandering ziet gebeuren. Helaas lieve mensen, het werkt ook niet zo. Tevens kan ik dan goed begrijpen dat de twijfel aan God of de haat naar God onstaat, en mensen zeggen " er bestaat geen God.

    Wat mij ALTIJD weer opvalt is dat God de schuld van alle ellende krijgt, ellende in welke vorm dan ook, waar ter wereld dan ook. Waarom krijgt bijv Satan daar niet de schuld van. Waarom God. Mensen verwachten dat iets veranderd door gebed. Dat God als een tovenaar met zijn stokje vanuit de hemel de boel gaat herstellen. Zou dat niet fantastisch zijn als dat zou kunnen? Er zou dan helemaal geen leed en ellende in de wereld zijn. Bid! en je bent rijk! bid en je ziekte is verdwenen, bid! en je geliefde die overleden is, staat ineens weer springlevend voor je, bid! en je bent ineens super happy. Als iemand jou de tent uitwerkt, is dat niet God zijn schuld, maar die van je werkgever. Heb jij bijv schulden, dan is dat niet God zijn schuld, waarschijnlijk ben JIJ dan niet goed met je geld omgegaan.

    God heeft de hemel, de aarde, en de mens geschapen. God schiep alles GOED. Het WAS goed, er was GE.EN zonde. Maar er was niet alleen een God, er was ook een duivel. De Satan. De Satan verleidde Eva. Het was Eva! haar eigen keuze niet naar God te luisteren ( ze mocht niet eten van de vrucht) ze koos er zelf! voor naar de Satan te luisteren. Daarmee heeft de MENS de keus gemaakt voor de zonde. Het goede en het kwade onstond daardoor. En er onstond een verwijdering tussen God en mens. Mensen luisterden niet meer naar hoe God het wou ( en dat was mooi en goed en zonder zonde) mensen gingen hun eigen zin doen, dit tot op heden. Mensen vinden het moeilijk te leven naar de wil van God, mensen volgen liever de dingen van de boze. Daar voelen ze zich goed bij. Waarom is dat? Omdat deze mensen God niet kennen, zijn woord ( de bijbel) niet kennen. En een ieder waar God niet inwoont“ staat in principe open voor de verleidingen van de duivel. Een mens waar God in ”woont".. en de Heilige Geest ( even in geloofstermen te spreken) zal je gevoelsmatig waarschuwen wat goed is en wat fout is, en je zal vanuit je hart er ZELF niets mee van doen willen hebben.

    Wat ik al aangaf het merendeel verkiest niet God en zijn wil, ze verkiezen de weg die Satan graag ziet. Daaruit vloeit vaak veel ellende. Verslavingen, depressie, eenzaamheid, vreemdgaan, hoererij, homosexualiteit, drugs, drank, vrije sex, emotionele gebondenheid, emotionele leegte en duisternis.. etc etc.

    Al deze acties zijn keuzes die de MENS maakt. Een mens kiest ervoor. Dit is niet God Zijn schuld.

    Om God echt te leren kennen is er meer nodig dan alleen een gebed waarin je Hem opdraagt (?) iets voor je te doen. Je kan het ook omdraaien. Wat door JIJ voor God, waardoor God een reden zou hebben jou zomaar ineens ff in je vragen te voorzien. Om God te leren kennen, is een spirituele weg. Dat begint niet met een gebed om in jouw wensen te voorzien. Dat begint met een gebed waarin je God toelaat in je hart/leven. Waarin je erkend dat je zonden hebt begaan, en dat je daar vergeving voor vraagt, en dat je geloofd in zijn Zoon Jezus Christus die daarvoor is gestorven aan het kruis. Die zonden heb JIJ begaan, niet Jezus. Maar hij stierf een vreselijke dood voor ons. Daardoor kunnen wij in de hemel komen. Als je echt wilt dat God je gaat verhoren, zul je je leven aan Hem moeten toewijden, je moeten verdiepen in zijn woord, de bijbel, en leven naar hoe Hij dat van ons verlangt. En dat is niet aan touwen gebonden hoor. Keer je gewoon af van de foute slechte dingen, die geen 1 mens echt diep van binnen gelukkig maakt.

    Mijn gebeden zijn zovaak verhoord. Ik heb mijn broer in zeven jaar niet gezien eo gesproken. Ik werd best ziek, en ik bad God, aub stuurt U toch mijn broer, ik heb hem zo nodig nu!! Diezelfde week gaat mijn deurbel. Mijn broer. Dit is 1 vd voorbeelden.

    Kijk als je nergens in wilt geloven, eo wilt aannemen laat het dan ook gewoon gaan, en leef je leven zoals jij denkt dat het beste is. Niemand verplicht! je om te geloven in God, Jezus Christus, de kruisiging, de hemel, de engelen, en Satan. Je moet niet ALLES ook alleen van God af laten hangen. Het is niet raar om jezelf ook een schop onder de kont te geven om zaken op orde te krijgen.

    Wat ziekte betreft… ja ik snap dat mensen dan verbitterd raken, daar heb ik ook geen pas-klaar antwoord op. Maar ik denk echt dat de wereld op zijn kop zou staan als alle zieken ineens! zouden worden genezen. Dat kunnen mensen helemaal niet handelen zulke wonderen. Tevens denk ik, hoe hard dat ook klinkt ziekte en oorlogen ook “goed” zijn voor de wereld populatie. Hoe “”vol" zouden wij wel niet moeten zitten als er geen ziekte bestond, eo oorlogen, of de dood door welke oorzaak dan ook.

    Ik vind het jammer als mensen niet geloven in God, maar ik hou wel mijn respect naar deze mensen, helaas vaak niet andersom naar ons gelovigen.Het is ZO fijn Hem te mogen ervaren in mijn geestelijk leven, zowel in mijn lichamelijke leven. Het is niet een knopje wat er op zit om het zomaar te kunnen ervaren. Het vergt groei, geestlijke groei, en dat doe je door te bidden, te lezen, en te verdiepen.

    Het belangrijkste is dat je haat en boosheid opzij zet, en je vanuit je HART God wil toelaten in je leven, en je je leven aan Hem wilt wijden.

    Wat ik ook erg jammer vind is de DIVERSE stromingen in het geloof. Mensen hebben het woord van God, de bijbel, door alle generaties heen al zoooo verdraaid, en hun eigen invullingen eraan gegeven, daardoor worden mensen nog ! meer verwijderd van God en wat nou de ware bedoeling van Hem is. De bijbel verteld ons ZOOOO veel, niet alleen over de schepping en Adam en Eva, en over een hemel en een aarde. Maar ook over wat er in de toekomst voor de mensheid staat te wachten. Je kan er niet in geloven, je kan het bullshit vinden, maar stel! dat je ongelijk hebt gehad, en er is wel degelijk een God en een hemel, een sluwe, smerige Satan die mensen verleid, en een hel. Dan baal je wel even denk ik ;)

    Mochten wij ( de gelovigen) ongelijk hebben ( wat ik dus 100% never zal aannemen van wie dan ook) dan heeft het mij geen schade toegebracht. Het heeft mij van veeeeel verdorven zaken afgehouden, en heeft het mij veel lijden bespaard door me in te laten met zaken die niet goed zijn voor de menselijke geest.

    Lieve mensen, ik begrijp echt jullie nood. Ik ken diepe nood, geloof me, ik ken pijn, verdriet, eenzaamheid, ellende, trauma's, verlies, etc etc etc. Ik heb veel dingen gedaan die God verboden heeft. Het bracht me niet wat ik zocht, alleen maar ELLENDE.

    De weg met God… is de enige weg die mij geestelijke bevrijding biedt, rust in mijn hart en geest. Maar vooral veel blijdschap en een onverklaarbare liefde voor mijn medemens. Ik heb God ook vervloekt, gehaat, ik dacht.. daaaaag waar ben je dan!!!??? Is dit het leven dat U voor mij heeft bedacht?? EIKEL.

    Tot ik zo geknakt was door omstandigheden dat ik op mijn knieeen tot GOD schreeuwde in tranen. Ik bad vanuit de bodem van mijn hart. En sindsdien.. ik ben veranderd mensen…. ik ben een ander mens geworden.

    Lieve mensen, ik weet dat het moeilijk is om in iets te geloven wat je niet ziet eo kan aanraken. Maar God is er echt, en geloof is een overtuiging het is een kwestie van het hart en van de geest. In het geloof ontvang je de heilige geest, zolang die niet in de mens is, zullen ogen en harten gesloten blijven, en zal er haat, afgunst, en dis-respect zijn naar alles wat met God te maken heeft.

    Ik wens iedereen veel sterkte en knuffels in alle moeilijkheden die jullie moeten doorstaan. Geef de moed niet op, er is echt hoop. Echt waar!!

  • Newilé

    Hoi Kristen..

    Je bent ook maar slap aan het ouwehoeren hé..? Je begint met de regel: Ik geef mijn reactie op een nette manier. Ik hoop dat eventuele reacties daarop dat ook zijn. Je hoeft het natuurlijk niet met mij eens te zijn.

    En raast vervolgens door met een opsomming aan van wel niet. Waarna je even later zelf heel beledigend bent en een groep mensen als vies, slecht en niet deugend wegzet. Lees de zin: Wat ik al aangaf het merendeel verkiest niet God en zijn wil, ze verkiezen de weg die Satan graag ziet. Daaruit vloeit vaak veel ellende. Verslavingen, depressie, eenzaamheid, vreemdgaan, hoererij, homosexualiteit, drugs, drank, vrije sex, emotionele gebondenheid, emotionele leegte en duisternis.. etc etc.

    Al deze acties zijn keuzes die de MENS maakt. Een mens kiest ervoor. Dit is niet God Zijn schuld.

    En dan wil jij dat ik dit met een open mind lees..?? Kijk daarom krijg ik braak neiging…braak neigingen van geloofswaanzinnigen, die hun mening aan andere hoe dan ook willen opdringen. Linksom, rechtom…jullie willen het anders denkende door de strot duwen. Komt het niet één seconde in jullie hoofd op, dat men dit niet wil. Dat er mensen zijn die een andere pad kiezen, een andere levensweg willen bewandelen..? Blijkbaar niet en vinden jullie je superieur aan elk andere mens die niet in jullie god gelooft. En dan erbij…Wie zegt dat ik in nood zit…in diepe nood. Is dat jou conclussie, omdat ik me op een forum begeef die voor hekserij bedoeld is..? Omdat ik een heks ben…? Als ik dat zo ga bekijken, komt het bij mij over alsof jij in diepe nood zit. Schijnbaar kom je wat te kort, anders was je hier niet gekomen met je lulverhaal.

    In één ding heb je volkomen gelijk…Elk mens is verantwoordelijk voor de keuzes die hij of zij maakt. En daarvan kun je niet iemand anders de schuld geven, als het fout gaat. Of dit nu god is of wie dan ook. Maar hou eens op om jullie overtuiging aan een ander op te dringen. Respecteer iederéén die niets met jou of jou god te maken wil hebben, en verspreid het woord onder jullie groep. Dat jullie niet elke heksenforum/prikbord of andere medium moeten gaan spammen met jullie geleuter. daar hebben jullie je kerk voor…je ziet mij ook niet in jullie kerk lopen bléren dat jullie niet sporen.

    En ook niet mauwen over mijn reactie en je beledigd gaan voelen…want jij bent begonnen met homo`s weg te zetten als vies en weet ik wat, want dan wordt ik boos.. Dan zul je moeten verwachten dat je respons krijgt die niet geheel overéénkomstig is met wat jij voor ogen hebt.

    groetjes

    Newilé

  • Kirsten

    Je hebt mijn bericht goed gelezen en ook vooral begrepen he. Ik voel me niet beledigd hoor door je antwoord. Maar als je zo dom leest ga ik verder niet meer terug reageren. Jij zet mij nu weg in een groep gelovigen waar ik niet eens toe behoor man. Ik ga niet naar een kerk, ik hoor niet bij een bepaalde religie. Ik belijd mijn geloof opmezelf. Ik sta niet op de straat zieltjes te bekeren.

    Ik bedoelde mijn bericht goed! Maar komt weer zon agressief figuur om de hoek kijken die zelf wat te kort komt schijnbaar en daardoor aardig gefrustreerd is en het maar even op mij gaat afreageren

    Man als je niet wilt geloven doe je het toch niet. Doe niet zo moeilijk. En ik voel me boven niets verheven. En ik kom ZEKER al niets te kort meneer. Ik heb alles heel goed voor elkaar. Neem dat maar van me aan.

    Ik las wat mensen die niet goed in hun vel zaten of verdrietig waren ik wilde gewoon wat goedbedoelde dingen zeggen.

    Val me niet zo negatief aan joh. En nogmaals lees een goed wat ik zeg. En ja homo's zijn vies en onnatuurlijk. Vond iedereen! jaaaren geleden. Maar onze hippe maatschappij moet zonodig alles tolereren en accepteren. Want iedereen is schijnbaar erg snel gediscrimineerd. God schiep de man voor de vrouw, de vrouw voor de man. Vind jij het fris als een man zijn pielemoos in het darmkanaal van een man steekt? Dat noem jij gezond en normaal?? Nu is dierensex een GROTE schande. Over x aantal jaren mag je dat niet meer zeggen, dan zet je die groep negatief weg… hoe durf je! Het moet maar geaccepteerd worden.

    Tis mij wel goed, deze hele wereld draait door, en dat komt niet door het geloof waar IK in geloof. Maar allemaal door geflipte mensen, die het geloof en de bijbel op hun manier invullen en ja daar horen ook die superieure gelovigen bij die zieltjes willen winnen, die hun zakken willen vulllen etc.

    Ik sta ook niet overal achter hoor op geloofsgebied. Doe es normaal joh…heb je een trauma opgelopen met het geloof ofzo?

    Groet!