Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Jezus is de weg

  • Sip

    Mensen mensen jullie zijn allemaal verkeerd bezig, om het verkeerde te aanbidden.

    De kracht van Jezus? Naam

    Er is kracht in de Naam van de Here Jezus Christus. Er staat geschreven in Filippenzen 2:9,10: “God heeft Hem den Naam boven allen Naam geschonken, opdat in den Naam van JEZUS zich alle knie zou buigen van hen, die in den hemel (engelen) en die op de aarde (mensen) en die onder de aarde (demonen) zijn”. Wezens in alle drie werelden moeten buigen voor de Naam van Jezus . Die Naam regeert over Satan en zijn gehele koninkrijk.

    Want dat wat jullie willen aan bidden of willen doen is (Satan/Demonen)!

  • Newilé

    Dit is ook werkelijk niet te geloven…!!!!

    Vragen wij aan jou om jou inbreng in deze..?? Op dit prikbord..?? Nee..!! Dus doe dat dan ook niet..!!

    Ik kan me zo ergeren aan mensen zoals jij…!! Wij vallen niemand lastig…we komen niet op sites waar jij loopt te tikken…en wat gebeurt…?? Jullie menen het recht te hebben om jan en alleman te stalken..!! En maar tetteren over hoe goed die kul van jullie is…!!!!

    Als het werkelijk zo goed was geweest, dan hadden we shit zooi niet…geen oorlog of wat dan ook in naam van jou grote vriend.!! En nu niet mekkeren dat jij daaraan niet meedoet, want anders was hier niet gekomen om ons lastig te vallen..!!

    Ik respecteer iedere vorm van religie…ieder moet voor hem of haar maar weten wat die wil….samen praten en samen proberen om de wereld beter te maken. Maar ga mij niet aanvallen dat ik de duivel of wat ook aanbid..!! Heb je er wel eens een seconde bij nagedacht dat die grote vriend van jou wel eens de duivel zou kunnen zijn..?? Nee natuurlijk niet…anders was je niet zo kortzichtig..!!

    In mijn boek staat de lezen…LAAT MENSEN IN HUN WAARDE…leer van elkaar en heb respect.

  • Gracia

    Hoi Sip,

    ik zag dat Newilé al geantwoord had, maar ik wil er toch ook nog even op verder gaan. Hoe weet jij dat heksen de duivel aanbidden? Dat staat in jouw bijbel? Ok, maar heb jij er dan ook bij geleerd in welke context bepaalde teksten zijn gebruikt? Of werk jij volgens de eeuwenlange lijn van indoctrinatie, dat alleen GRistenen de waarheid hebben?

    Ik ben jarenlang GRisten geweest, heb jarenlang de sprookjes geloofd die mij zijn opgespeld in de kerk, tot ik ging bestuderen wat de bron was. En helaas, toen bleef er weinig over van de “waarheid”. Eeuwenlang hebben pausen en andere kerkleiders de bijbel zo vertaald, toegevoegd en afgehaald, zoals het in hun straatje uitkwam.

    En daarbij, waren het niet de schriftgeleerden in de tijd van Jezus die het bestaan van Jezus als hardste ontkenden? Jezus als zoon van mensen, ja, wow, daar kan ik iets mee, iemand van vlees en bloed als jij en ik, die een wel heel goede magier was, als je alle wonderen moet geloven die hij heeft gedaan. De zoon van God? Sorry hoor, maar dat werd hij pas in de Tweede eeuw na Christus, omdat een paus dat mooier vond klinken!

    In elk geloof zit waarheid, en als jij het over de duivel, satan of lucifer hebt, dan vind ik dat prima, maar niet binnen de wicca. En als we het dan toch even hebben over de roots van je geloof, en je wilt het dan toch over satan hebben? Laten we dan even de Joodse Satan erbij pakken, die aardsengel, die gewoon, net als alle engelen in dienst staat van God, en als enige taak heeft om mensen de keuze te geven tussen goed en kwaad!!!

    En als je er dan even bijhaalt, dat het enige gebod van de wicca is, “doe alles, maar schaadt niemand!” dan weet jij meteen dat er niemand is die een duivel aanbidt of op een verkeerd pad is, want elk pad is goed.

    En als jij je aan jouw tien geboden zou houden, zou jij ook niemand kwaad mogen doen, want de tien geboden uit de bijbel zijn niets meer dan een uitgewerkte wet, die wij in elkaar gepakt hebben!

    Dus ga vooral door met jouw waarheid, en ben daar gelukkig in, want elke waarheid is waarheid. Alleen als jij denkt dat jij mensen van hun pad af moet halen, ben je verkeerd bezig, want jouw waarheid is die van jou en van niemand anders.

    Ik hoop dat je gelukkig bent op jouw pad en waarschijnlijk komen we elkaar nog weleens tegen in de hemel, hoe deze er dan ook is… Ik hoop alleen dat jij er nog wel wilt komen, als je weet dat uiteindelijk iedereen in de hemel komt…

    Tenslotte is God (in welke vorm dan ook, maar zeker de bijbelse God) een liefdevol God en zal iedereen terug willen zien, welk pad men ook volgt…

    Groetjes,

    Gracia

  • kitkat

    Nou Sip waar blijf je nou. Graag een reactie.

  • Gracia

    Sip schijnt een reputatie te hebben om met zijn “boodschap” overal achter te laten en te denken dat hij hiermee “zieltjes” kan redden…

  • Newilé

    Oke…allemaal goed. Maar dan moet die Sip ook zo`n vent zijn en zich verdedigen en niet zomaar wat plaatsen en denken “red je dr maar mee”

  • Gracia

    ik ben het helemaal met je eens, en waarschijnlijk zal hij verdere mailtjes op dit forum ook niet meer volgen, want stel je voor dat hij ook nog eens beinvloedt wordt door de duivel ;-)

    Waarschijnlijk gelooft hij stellig dat hij een zaadje heeft geplant en dat een plantje de tijd nodig heeft om op te komen en als er maar een zondaar bekeert wordt, heeft hij een extra plaatsje in de hemel verdient…

    Ik vind het heel jammer dat er werkelijk mensen zijn die denken dat ze, door een ander niet te respecteren, hierdoor in de hemel komen, terwijl het zo tegen alles ingaat waar wij in geloven, maar goed, laten wij verder de eer maar aan onszelf houden en die hele Sip en zijn poging om zijn hemel te verdienen maar vergeten… Tenslotte weten wij beter

  • Newilé

    Dat zijn indd woorden waar ik me geheel bij aan sluit. Het is indd te gek voor woorden dat soort mensen. maar toch he…toch blijf ik me verbazen dat die gasten gewoon zo`n plaat voor hun hoofd hebben en net doen alsof ze niet helemaal goed zijn. Begrijp je wat ik bedoel..??

  • Gracia

    het erge is dat ik zelf als kind en zelfs jongvolwassene Christen ben geweest en ik weet dus heel goed hoe dat allemaal werkt. Je wordt onder druk gezet, er wordt naar anderen gewezen, die van de duivel zijn, die verloren zijn en het zijn juist vaak juist de hele lieve mensen die dan denken goed te doen, want als ze immers iemand bekeren, zal deze persoon meedelen in het koninkrijk van God.

    Dat daarbij helemaal geen ruimte is voor andersdenkenden, die hele ruimte past niet in hun denk- en leefwereld. Kan je je voorstellen hoe moeilijk mijn kindertijd is geweest? Ik ben altijd al heldervoelend geweest en daar zat ik dan, tussen al die mensen en voelde onbewust hun werkelijke gedachten, en kreeg te horen dat dit van de duivel was. En als er dan weer iemand voor je zat die in gedachten zijn week zat te overdenken en als hij sprak heel heilig aan het doen was…

    Pas sinds ik de ruimte kreeg om alles te onderzoeken, zonder de druk en indoctrinatie te voelen van mijn “medebroeders en zusters” vond ik werkelijke vrijheid. Mijn Christelijke vrienden ben ik bijna allemaal kwijt, want ik ben immers verloren… maar ik heb zoveel rijkdom en wijsheid teruggevonden dat ik alleen maar medelijden kan voelen voor al die mensen die vastzitten in hun kerken, omdat ze niet kunnen onderzoeken wat wel en niet waar is!

    Overigens is de bijbel nog steeds een heel waardevol boek voor me, maar dan wel in de Joodse leer! En Jezus??? Wow, wat een guy!!! Als er een grote magier is geweest, dan was hij het wel! Zoon van God? NEE!!! Redder van alle mensen? Als je jezelf toelaat om te zien zoals hij werkelijk was en die vrijheid nastreeft als waarheid, zeker weten!!!

  • Bea groenhorst

    Jouw verhaal lijkt enorm op het mijne ,

    Als kind al werden mijn paranormale vermogens door mijn moeder afgedaan als dat is van de duivel.

    Ik ben er mijn hele leven bang voor geweest.

    Pas toen ik getrouwd was en kinderen heb gekregen durfde ik er meer over te gaan lezen.

    Ik kan je vertellen dat ik van de ene verbazing in de andere ben gevallen en er is een heel nieuwe wereld voor mij opengegaan.

    Ik ben een opleiding aromatherapie gaan doen,en zit nu helemaal lekker in mijn vellletje.

    Mensen die met verhalen over de bijbel bla bla bla komen treffen mij niet meer .

    Iederen heeft zijn eigen waarheid zeg ik dan,maar laat mij in mij waarde dan laat ik jouw in de jouwe dan is het meestal snel afgelopen.

    Soms dan ben ik op dreef en dan praat ik ze vast want dan weten ze ook geen antwoorden meer.